Posted by under Bez kategorii,wypadanie włosów on Maj 5 2011, 0 comments

Dla kobiet zdrowe i lśniące włosy, a także bujna czupryna to podstawa. Nic więc  dziwnego, że gdy włosy zaczynają wypadać w zastraszającym tempie, panie wpadają w panikę. Trzeba jednak pamiętać, że wypadanie włosów w liczbie, która nie przekracza 100-150 sztuk to zjawisko całkowicie normalne, które nie powinno niepokoić. Niestety na skutek wielu czynników może dochodzić do wzmożonego wypadania włosów. Łysienie kobiece ma jednak najczęściej charakter rozlany, co sprawia że włosów ubywa równomiernie na całej skórze głowy. Nie pojawiają się więc zakola, tak jak w przypadku mężczyzn. Łysienie kobiet ma różne przyczyny, do których zalicza się między innymi niewłaściwy sposób odżywiania się. Panie, które drastycznie się odchudzają mogą stracić nawet większą część swojej czupryny. A kobiety, których dieta nie dostarcza wszystkich niezbędnych składników mineralnych i witamin może spowodować wyraźne przerzedzanie się włosów o charakterze rozlanym.

Na czym polega właściwa dieta?

Dieta rozumiana jest tutaj nie jako sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów, lecz jako racjonalny, zgodny z zasadami żywieniowymi codzienny jadłospis. Wiele kobiet nie zdaje sobie sprawy z tego, że by mieć włosy lśniące, mocne i zdrowe nie wystarczą wyłącznie najlepsze szampony czy odżywki. Włosy muszą także dostawać odpowiedni pokarm od organizmu. Ważne jest zatem, by do cebulki włosowej dostarczone zostały najważniejsze składniki. Wśród nich warto wymienić przede wszystkim aminokwasy – związki, które dostarczane są wraz z białkiem. Koniecznością jest także cynk, magnez, krzem, żelazo oraz nienasycone kwasy tłuszczowe (z grupy Omega). Warto pamiętać, że na kondycję włosów wpływają także witaminy z grupy B (szczególnie witamina B9 znana również jako kwas foliowy).

Jeżeli kobiety zamierzają zrzucić zbędne kilogramy przy pomocy diety muszą pamiętać, że rygorystyczne jadłospisy sprawiają, że organizmowi nie dostarczamy odpowiedniej ilości witamin i minerałów, co niekorzystnie odbija się na włosach. Dlatego też, decydując się na takie sposoby odżywiania, warto sięgać po gotowe suplementy diety, które uzupełnią powstające niedobory.

Warto także pamiętać, że objawy niedoborów witaminowych i mineralnych nie pojawiają się w trakcie trwania diety. Bardzo często bywa tak, że włosy zaczynają wypadać po trzech miesiącach od zakończenia drastycznej kuracji. Dlatego też bardzo często trudno zdiagnozować przyczynę wypadania włosów.

Jak poprawić kondycję włosów za pomocą diety?

Kobiety, które tracą włosy na skutek niewłaściwego sposobu odżywiania, mają szczęście. A to dlatego, że łysienie tego rodzaju ma charakter odwracalny. Oznacza to, że włosy nie wypadają na zawsze. Mieszkom włosowym można bowiem przywrócić dawną aktywność pod warunkiem, że powrócimy do zdrowych nawyków żywieniowych, których podstawą jest prawidłowo zbilansowana dieta. W rezultacie włosy powrócą do swojej dawnej świetności w ciągu kilku miesięcy. Jak zatem należy się odżywiać, by nadać włosom zdrowie, blask, gęstość?

Minerały w walce z kobiecym łysieniem

W diecie, która ma zapewnić włosom blask i zdrowie nie powinno zabraknąć kluczowych minerałów. Pierwiastkiem, który jest niezwykle ważny w codziennej diecie jest żelazo. Można go znaleźć w sporej ilości w fasoli, chlebie pszennym, brokułach, wieprzowym i wołowym mięsie, natce pietruszki. Warto mieć świadomość, że i witamina C jest niezbędna. A to dlatego, że przyspiesza wchłanianie żelaza. Natomiast wchłanianie tego pierwiastka jest „zablokowane” pod wpływem kawy, herbaty, produktów obfitujących w błonnik.

W codziennej diecie sprzyjającej włosom nie powinno zabraknąć magnezu. Jest to pierwiastek, który znajdziemy w czekoladzie, natce pietruszki, kakao, pestkach dyni.

Warto nie zapominać o korzystnym działaniu krzemu. Jest to minerał, który znajdziemy mleku i jego przetworach, poziomkach. Zaleca się również picie wywarów ze skrzypu polnego bądź pokrzywy.
Ważny jest także cynk, który znajdziemy między innymi w kaszach, pełnoziarnistym pieczywie, drobiu czy chudym mięsie. Trzeba jednak pilnować, by nie doprowadzić do nadmiaru cynku. A to dlatego, że zbyt duże jego ilości mogą powodować wypadanie włosów.

Witaminy przeciwdziałające łysieniu

Również witaminy są bardzo ważne, jeśli chodzi o zapewnienie włosom dobrej kondycji i zapobieganie wzmożonej utracie włosów.

Warto pamiętać, by dietę wzbogacić w źródła witaminy A. Jest to silny antyoksydant, który wpływa korzystnie na kondycję włosów. Witaminę tę znajdziemy w mleku, maśle, marchewce  czy pomidorach. Trzeba mieć jednak świadomość, że witamina ta jest wchłaniana wyłącznie w obecności tłuszczu (najlepiej więc  spożywać także źródła nienasyconych kwasów tłuszczowych).

Nie należy zapominać, że w diecie, która ma sprzyjać włosom nie powinno zabraknąć witaminy H (biotyny). Źródłem jej są między innymi: mleko, wątróbka, ciemny ryż.

Ważne są także witaminy z grupy B, które wpływają korzystnie nie tylko na kondycję czupryny, ale również na kondycję skóry i paznokci. Najlepszym źródłem witamin z grupy B są drożdże piwowarskie. Aczkolwiek ich źródłem są również: warzywa strączkowe, orzechy, buraki, banany, chude mięso, sery, mleko.

NNKT i białka na łysienie

Ważnymi składnikami diety mającej na celu przeciwdziałać łysieniu kobiecemu są nienasycone kwasy tłuszczowe. Znajdziemy je przede wszystkim w rybach morskich czy owocach morza. Warto spożywać także olej z konopi, owoce mango i awokado.

Białka są także ważne. Znajdziemy je soi i jej przetworach, jajkach, mleku, rybach.

5,5 k

Tags: , , ,

0 Comments

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment